Tuesday, November 9, 2010

Lisan dan Oral

Huahaha, tgah mlm mlm cmni boleh pulak teringat pasal lisan ni en. haha takpe takpe mari kita sme sme dgar satu cerita di sini, bukan cerita kedai kopi, bukan cerita cinnta, bukan cerita thriller ttpi satu cerita. cerita yang amat mendebarkan kerana klau tak percaya cuba rasa dada anda sekarang. huahaha. inilah dia cerita SILAM tentang sejarah LISAN PROGRESSES for AHMADZAKWAN. saksikanlah :

-  masa primary schll, hahah tak igt sorilah eh
tp en yg ni PALING igt, huahahaha :

-  mse fom1 kot entah klau tak silap lah. mse tu lisan bm. entahlah dulu time skola rendah wat lek je. tp en biasa la, membesar en, mestilah nak rse rse malu sket en. huahaha | nk djadikan cerita, mse tuh nk cter la pasal KERETA en amek jd tajuk. entah tatauu kenapa amik keta gak, jgan tanye dh lupa. huahahaha
tgah syok syok bediri dpan org rmai [adalah dlam 20 org kot] entah mcmne boleh ggup tecampur pulak dgan org y ada btul btul dpn mata en, huahaha mmg kelu lidah tubuh terkaku lah en. HAAAAHAH yelayela nk cter la nih, tu huraian je. nk pendekkan lg cter mse tuh, fuhh entah apa aku bce pun aku tak paham. las las bila dah habis bce tuh cg Rasidah kat sbelah muka dh pelek. huahahahaha "kamu bace apanih?" mak aih ada ke patut tanye mcmtuh. habislah merah habis muka aku. mmg habislah semuanya harituh. tp takpe nsib baik aku suka kaler merah jd kira ok la tuh. hihihi -wait kenapa aku nk gelak cmni gak?

-  huahaha dan pd awal thun haritu, dhlah dkt skolah baru en. kena pulak buat lisan berkumpulan. dpt tajuk syair Siti Sianah kot entahla betui latuh kot. nk gempakkan cter lg, kena lah aku besyair kat depan org. mak aih, nk bckp dgn org pun agak susah, ni lg mau bersyair. ya dak? huahaha time tu entah apa aku syair pun aku tatau. y aku ingat aku dok tegelak gelak je kat dpan tuh. org suruh syair dia pi gelak, HAMIK KAU. spe suh aku syair -.- huahaha

-  tp en, haritu en lisan individu, aku telah berjaya bersyarah dgan begitu boleh tahanlah BAGUSnya. tp nsib tak baiklah pulak, takde org kat situ nk tgok aku bersyarah dgan lancar sbb time tuh takde pulak org, dlm bilik guru. aduiiiihhh -_____- tp takpe. munkin pisang takkan berbuah dua kali tp buah lain kan ada? huahahahaha. 

ok sekian sahajalah. chiaoooooo derr (:
alamakk!! oral english tak ready lg! besok pulaaaaaakk :OO !

No comments:

Post a Comment